Hur var din skidresa?

BERÖM OCH KRITIK TILL SUMMITWEEK VÄLKOMMEN HEM

Vi hoppas du har kommit hem efter en härlig skidresa med dina vänner till Alperna - och både kropp, lever, armar och ben mår bra, förutom lite träningsvärk ;)

Vi hoppas naturligtvis också att vi ses igen nästa vinter! Vi kan i alla fall garantera dig att det kommer vara redo att ta emot dig på skidorten.

Om du har frågor efter din hemkomst till Sverige kan vi hjälpa dig att få några svar här.

RING TILL SUMMITWEEK

Om du inte hittar ditt svar härunder, slå oss en signal på 040 645 35 07 vi kommer hjälpa dig så bra vi kan!

Pssst .. Vi hoppas naturligtvis inte är fallet. Men om du vill lämna in ett officiellt klagomål är det också här på sidan som du skall göra detta. Klicka här, om du gärna vill skicka in ett officiellt klagomål.

FAQ

Reklamation

Levde inte skidresan upp till dina förväntningar?

Vi tycker naturligtvis det är tråkigt att din skidresa inte uppfyllde dina förväntningar. Om fallet är sådant och du fortfarande är i Alperna medans du läser detta - skall du kontakta våra guider direkt! De kan hjälpa dig och det är ingen grund till att få skidresan förstörd på grund av fel eller brister som kan fixas på resmålet. Om vi inte har haft möjlighet att avhjälpa är det lite orättvist. Om du väntar med reklamera bristerna tills dess att du kommer hem har vi inte möjlighet att åtgärda problemen, för det vill vi göra så du kan njuta av skidsemestern!

Dock är du alltid välkommen att kontakta oss efter din skidresa, om du inte tycker, att behandlingen på resmålet var bra nog. Du kan skicka iväg ett mail eller ringa oss på 040 645 35 07

Sjukdom, skada eller stöld

Har du blivit sjuk eller skadad under skidresan?

UDFYLD SKADEANMELDELSE HER

Om du gärna vill reklamera resan på grund av sjukdom, skada eller stöld, kan vi tyvärr inte hjälpa dig. Det är inte för att vi inte vill - utan du måste vända dig till ditt försäkringsbolag. 

Köpte du en reseförsäkring genom oss ska du fylla i en skadeanmälan. ÄNDRA SKADEANMÄLAN NEDAN

EU-förordningen

Är du täckt av EU-förordningen 261/2004, när du reser med Summitweek?

Du som reser med Summitweek täcks av paketreselagen eftersom du täcks av detta genom ditt köp av de olika tjänsterna från oss. Förordningen 261/2004 är endast gällande mellan flygbolaget och passagerarna, så eventuell krav på kompensationen förordningens bestämmelser ska du vända dig direkt till flygbolaget som transporterade dig. Vi kan därför tyvärr inte hjälpa dig i detta ärende. Vi får hänvisa dig till flygbolaget och Statens Luftfartsverk, de står för kontroll om efterlevnad av förordningen 261/2004.

För förfrågningar om hanteringen av flygförseningar och ytterligare utgifter relaterade till en försening då ditt egna försäkringsbolag inte täcker, kan du använda dig av formuläret nedan.

Se alltid till att bifoga bilagor, kvitton, PIR-rapport, bilder och så vidare.

Flygresan

Har du skadat, försenat bagage eller flygförseningar?

Skadat eller försenat bagage?

Om du har otur är ditt bagage skadat eller dyker inte upp vid ankomst till flygplatsen, resmålet eller vid hemkomst, ska du anmäla detta till flygbolaget direkt.

Efter du anmält till flygbolaget får du en PIR (Property Irregularity Report), som använts i förbindelser med en eventuell internationell sökning efter bagaget eller om dokumentation för skadans omfattning i samband med ett försäkringsärende. Var uppmärksam på att det är ditt ansvar att denna rapport blir gjord.

Har du inte köpt en reseförsäkring hänvisar vi dig till din hemförsäkring. Det är också möjligt att rikta ersättningskrav direkt till flygbolagets kundservice. 

Flygförseningar

Förseningar kan ske och kan skyllas på tekniskt fel, väderförhållanden eller överbelastning av lufttrafiken. Eventuella anslutande flygförbindelser är på eget ansvar.

I tillfälle av förseningar ska du följa informationen som du får av flygbolaget eller flygbolagets representant. Summitweek har inga representanter på de svenska/danska/norska flygplatserna.

Du står själv som resande för utgifter som till exempel taxi, om du kommer för sent till flyg-, tåg- eller bussförbindelser, såvida inte förseningen beror på ett fel som Summitweek ansvarar för enlig resevillkoren.

Reklamation av skidresan

Vill du göra ett officiellt klagomål? Fyll i formuläret - så kontaktar vi dig inom tre veckor.