Varje år skickar vi över 5.000 gymnasieelever från Sverige och Danmark. När vi berättar att vi har erfarenhet av det vi arbetar med, menar vi det! Alla anställda, från vakter, skidguider, fast personal på destinationen och anställda på kontoret lägger stort fokus på säkerheten för våra gäster.
OLIKA TYPER AV GUIDER
Våra guider kan generellt delas upp i två kategorier: destinationsguider och högsäsongsguider.
Våra destinationsguider är de som befinner sig på destinationen hela säsongen. Guiderna är experter på destinationen och står för mycket av det praktiska arbetet till exempel förbereda välkomstkuvert, pressade logistiska ankomst- och avresedagar, arrangera events och mycket mer.
Högsäsongsguiderna arbetar allt från en vecka till en månad. Det är oftast dem som du möter på bussen från Sverige. Det är ofta gamla desitnationsguider som tar deras chans att få åka skidor vid sidan av sitt arbete eller utbildning och inte har tid att vara på destinationen en hel säsong. De har oftast varit på destinationen tidigare och kan därmed svara på alla era frågor.
Nattvakter
I veckor som 7,8 och 9 förstärker vi guideteamet med ett kompetent nattvakts-grupp, de fungerar som nattugglor hela veckan. Nattvakter är på destinationen för att skapa trygghet och kunna vara behjälpliga under natten då guiderna sover och samlar energi för att hjälpa er under dagen.
24/7 SERVICE
Vi har 24/7 service - alltså 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Du kan alltid komma i kontakt med Summitweek. Självklart är det mer samtal på ankomst/avresedagen (lördag). Men vi gör allt för att göra processen så effektiv som möjligt. Från klockan 08-20 finns en servicetelefon. Här kan du få svar på allt: var du köper toalettpapper, hur nära den bästa afterskiin ligger i förhållande till platsen du befinner dig på. Klockan 20-08 är det en nödtelefon. Här ska du inte ringa guider och fråga efter toalettpapper - det är en annan slags nödsituation vi menar. Du vet säkert vad vi menar! Låt oss komma överens att inte missbruka numret under natten, för det kan faktiskt vara en person som verkligen har behov att komma fram till telefonen snabbt.
MITT KLAGOMÅL
Hur behandlar vi ditt klagomål? Vi har gått all-in på digitala lösningar, att kunna lösa ditt problem över telefon. Men tänk om vi inte kan göra det? Låt oss säga att ditt element inte fungerar så skickar vi självklart inte en guide dig till youtube för att ordna det själv. Bara lugn! Vi vill berätta för dig att vi kommer undersöka fallet och återkomma till dig via telefon. Det blir nedskrivet som ett ärende i vårt app-system, så det inte går att glömma, och när vi har lösningen blir du kontaktad och du kan fortsätta njuta av din härliga skidresa!
ÄR DU VÅR FRAMTIDA GUIDE TILL NÄSTA SÄSONG?
Blir du frestad av att arbetet i krispiga och soliga alperna en säsong? Kom ihåg att du alltid kan följa oss inne på vår jobbsida. Här uppdaterar vi löpande ansökningsprocessen till att bli guide.